اعلام آمادگی 10 کشور برای حضور درمسابقات بین المللی بدمینتون دهه فجر

 

پوریا: ترکیب تیم های ملی بدمینتون نتیجه 3 سال استعدادیابی است

محمد رضا پوریا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: مسابقات دهه فجر در تقویم جهانی، به نام فجر ایران قرار دارد که هر سال در بهمن ماه انجام می شود. تاکنون 23 دوره از آن به طور منظم برگزار شده است.


پوریا با بیان اینکه مسابقات بین المللی دهه فجر یکی از مسابقات مهم جهانی است، اظهار داشت: شرکت در این مسابقات برای کشورها امتیاز رنکینگ دارد بنابراین تمام کشور ها با توان اصلی ملی خود در آن حضور می یابند.


وی افزود:در سال گذشته 30 کشور در مسابقات بدمینتون دهه فجر حضور داشتند و امسال هم  پیش بینی می کنیم بالای 30 کشور در این مسابقات شرکت کنند. 20 روز به پایان مهلت اعلام آمادگی تیم ها مانده و تا کنون کشورهای آمریکا، اسلونی ، کانادا،مالزی،اندونزی،فرانسه،مکزیک،سوئد،افغانستان و اسلواکی آمادگی خود را برای حضور در این رقابت ها اعلام کرده اند.


رئیس فدراسیون بدمینتون در خصوص شیوه برگزاری مسابقات بین المللی دهه فجرگفت: این مسابقات با حضور ناظرین فدراسیون جهانی بدمینتون و سرداور و کمک سرداور جهانی در تهران، سالن اختصاصی فدراسیون بدمینتون، از 24 تا 27 بهمن ماه برگزار می شود که برای نفرات برتر جایزه 15 هزار دلاری مشخص شده است.


پوریا ترکیب حال حاظر تیم های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگ سال ایران را نتیجه استعدادیابی در 3 سال گذشته عنوان کرد و افزود: در بخش دختران ثریا آقایی 16 ساله جزء 16 نفر برتر آسیا و 3 دوره نفر اول مسابقات رنکینگ قهرمانی بزرگ سالان کشور و نفر اول بانوان کشور شد. در قسمت پسران هم مهران شهبازی 17 ساله از دیواندره کردستان به عنوان بازیکن منتخب آسیا معرفی شد.


وی افزود: با توجه به توسعه همگانی بدمینتون در ایران و برگزاری منظم مسابقات بین المللی دهه فجر توانستیم حق رأی ایران را در مجمع جهانی بدمینتون از یک رأی به 3 رأی افزایش دهیم. از 176 عضو مجمع جهانی بدمینتون، 35 کشور بالای 3 رای دارند که ایران یکی از آن هاست.


رئیس فدراسیون بدمینتون در پایان گفت: با وجود اینکه فدراسیون بدمینتون از اسپانسر استفاده می کند ولی باز هم نیازمند کمک وزارت ورزش و جوانان است.

 

 

 

 

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...