دوپینگ نفر اول بدمینتون جهان مثبت شد

تست دوپینگ برترین بدمینتون باز جهان مثبت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مالزی، لی چونگ وی، مرد شماره یک بدمینتون جهان که از او به عنوان بزرگترین قهرمان ورزشی تاریخ مالزی یاد می‌شود، به پایان دوران ورزش حرفه‌ای خود رسیده و انتظار می‌رود با مثبت اعلام شدن تست دوپینگش در جریان رقابت‌های جهانی با محرومیت از فعالیت‌های ورزشی روبرو باشد.

از چندی قبل شایعاتی مبنی بر مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ یکی از قهرمانان مالزیایی در رسانه‌ها مطرح اما از هویت این فرد اطلاعاتی منتشر نشده بود تا اینکه سرانجام با مثبت شدن تست‌های تکمیلی نام این فرد اعلام شد.

بررسی‌های تکمیلی و تکرار تست دوپینگ نشان داد که قهرمان ملی مالزی در جریان رقابت‌های قهرمانی جهان در نروژ از ماده نیروزای دگزامتازون استفاده کرده است.

هنوز در خصوص نوع محرومیت این بدمینتون باز مالزیایی اظهار نظری صورت نگرفته است اما گفته می‌شود که وی به مدت دو سال از فعالیت‌های ورزشی محروم خواهد شد.

از چونگ وی به عنوان یکی از برترین بدمینتون‌بازان یاد می‌شد که توانسته بود از سال 2008 تا 2014، نزدیک به دویست هفته پپاپی در صدر برترین بدمینتون بازان جهان قرار بگیرد. چونگ وی سومین بدمینتون‌باز مالزیایی بود که توانسته بود در رده نخست قرار بگیرد. کارشناسان سبک بازی او را با لین دان، اسطوره چینی بدمینتون جهان مقایسه می‌کردند. چونگ وی دو نقره المپیک را در کارنامه دارد و در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز به مدال برنز دست یافته بود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...